Thursday 9 August 2012

Puasa: Nostalgia 5

Puasa dan raya, semestinya akan x lengkap kalu x d kad raya. Sakura sangat suka kalau dapat kad raya. Terasa diri tue popular tapi sebenarnya x popular pun. Dah kenal ramai. Mane company yang appreciate tue, memang dapat la. Siap lumba dengan bos lagi sape dapat kad dulu dan sape paling banyak dapat kad. Tiap-tiap hari mesti ada kad raya yang menyinggah dalam 'pigeon hole'. Biasanya kalau Sakura dapat kad, semua sampul kad yang diterima pos tue Sakura bagi kat TA Kanan, En Shahrom sebab dia suka kumpul setem. Kad pulak Sakura akan kumpul dan minggu terakhir nak cuti raya, Sakura akan 'decorate' kat bilik opis. Nie kira senang nak kira berapa dapat sebenarnya. Dalam kad tue biasanya dia orang tandatangan jer. Tanpa ucapan tapi cukup membahagiakan.

Tapi tue dulu memori kat KPM. Kat  opis nie  satu jer yang Sakura dapat setiap tahun (sejak 2 tahun lepas). Tue pun dari company yang sama. Walau apa pun Sakura sangat gembira bila dapat, rasanya tahun nie kena balas juga kad tue. Selama nie x balas pun kad yang diterima. 

Tuelah kuasa kad raya, sangat membahagiakan apabila diterima. Sejak dari sekolah sampai sekarang. Rasanya budak sekarang dah x kenal kuasa kad raya sebab sekarang dah guna e-mail, sms, FB dan lain-lain yang seumpama.

Yeahyeah...dapat kad

nie jelah yang dapat


pecah kaca, pecah gelas,
sudah baca,harap balas,

No comments:

Post a Comment