Thursday 24 January 2013

Kucing

Kt Putrajaya ada Pusat Perlindungan Kucing. Tempat nie bawah jagaan Parlimen Putrajaya. Baru lagi tempat nie. Kucing-kucing kat sini adalah kucing terbiar dan terbuang. Biasalah manusia nie, kekadang mak kucing dah beranak pinak, anak2nya dibuang. Jadi dari bebas terbiar, tempat nie akan kumpulkan kucing untuk diserahkan kepada sesape yang nak jaga. 

Banyak gak kucing yang ada, dari yang baru lahir, kecil, mak bunting, kucing jantan semua ada. Termasuk yang sakit ada gak. Kat sini siap ade penjaga kucing (bagi makan, bersihkan dll) dan doktor haiwan pun ade juga. Kira kucing2 nie terbela la jugak. Kalau ade sesape nak jadikan mak angkat atau nak pelihara kucing nie. Dipersilakan datang kat sini, tempat kat Depo PJH Presint 9 (dekat Flat Hijau)


kucing Aizat- line hitam atas mulut macam misai halus

bapa kucing kandang lain

nie memang pantang jumpa kucing

27 comments:

  1. dekat sini boleh bt pyerahan kucing x..kne cas ke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kena cas, nak adopt kucing pun free je

      Delete
  2. boleh serah kucing...tapi x pasti pasal cas.....rasanya macam free...call dulu tempat nie yer......

    ReplyDelete
  3. Boleh saya dapatkan nombor telefon? Saya ada jg jaga kucing terbiar kat belakang umah.Tapi jiran-jiran macam dah bising...maklumlah umah teres.saya beri makan, rawat kalau sakit,dan buang najisnya... Masalahnya jumlahnya semakin banyak.Nak buang kat pasar atau kedai makan saya tak sampai ati.suami pun perli2..Ada yang sedang bunting...Kesian... tp jiran pun kena jaga juga.Saya seorang guru...kalau hari mengajar tu...mcm tak sempat nak jg.Ni lain lah cuti.....Kalau betul ada tmpt kak sanggup dari Temerloh antar ke Putrajaya...

    ReplyDelete
  4. Maaf puan...saya rasa tempat nie hanya utk kawasan putrajaya sahaja...mungkin puan boleh cari di kawazan sekitar Daerah puan juga.

    ReplyDelete
  5. Puan esuk saya nak antar kucing boleh..sebab bnyk sgt org yg x bertanggungjawab menghantar kucing ke kedai makanan saya..ada yg baru lahir dan kecil lagi..sebab sini bnyk anjing berkeliaran..saya pernah terjadi org buang kucing dan dimakan anjing jalanan sehingga perut terburai

    ReplyDelete
  6. Salam Puan.. tempat ni untuk Putrajaya je ke..if saya dari Bukit Jalil xboleh ke?..saya ade foster kucing dlm 5 ekor..duduk rmh apartment biaselah..susah sikit..pernah dah kena komplen kat jiran..nak buang memang x sampai hati..hati ni makin sayang kat budak2 tu..tapi environment x sesuai...=(

    ReplyDelete
  7. Try call no pada gambar pertama yang ade banner tue. Kalau mereka nak terima boleh la hantar. Sebab tempat nie utk kebajikan orang2 Putrajaya sepatutnya. Boleh la cadangkan tempat parlimen memasing utk adakan tempat jagaan kucing macam Putrajaya buat nie.

    ReplyDelete
  8. Kalau nk ambik kucing untuk dipelihara mcm ner yer prosuder dia?ada sebarang charge atau apa2 tak??nak buat teman kat umh la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh call no pada gambar pertama yang ade banner tue. Sy rs x d ape prosedur. Byk pun kucing kt situ

      Delete
    2. Asslm, saya ada kucing mixed persian dan biasa untuk dicari foster parentnya. Suami sakit, tak dapat nak bela lagi. Harap sgt yang membelanya membela sepenuh hati.

      Delete
    3. Salam teacher Norlida,

      saya sedang cari kucing untuk dibela. Ada berapa ekor kucing yang teacher boleh beri?

      Delete
  9. salam..saya ada jmpe 4 ekor baby cat smalam..tepi longkang..ibu xda..monyet kacau..so sy ambil tkut kne mkn monyet tu sbb umur kucing2 ni bru brape minggu..tp sy xdpt nk jga sebb sy student tgh praktical..n sy mnyewa bilik dgn tuan rumah..tuan rumah xsuka ats sbb peribadi dan sy sendri pun dah mmg bela 3 ekor kucing(kucing terbiar jgk)..so sy xmngkin dpt tampung lg 4 ekor kucing..lg2 baby cats..sy harap admin tlg spread hal ni..not for sale..sy boleh hantar sendri klau d area kerteh/kemaman/kuantan..harap sgt ada yg sudi sbb sy xbrape mahir jga ank kucing..buat mase skrg sy bg mknn kucing adult yg direndam je..

    ReplyDelete
  10. kalau nak volunteer? macam mana eh?

    ReplyDelete
  11. Ada saper2 yg berminat utk bela kucing bolehlah hubungi sy. Sy sham dr klang 0123811687. Klu nk gbr kucing2 sy pun sy boleh whatsapp

    ReplyDelete
  12. saya ada 7 ekor kucing.. kepada sesiapa yang berminat nak membela boleh call or whatapps saya 0178863350. saya tinggal di area shah alam.

    ReplyDelete
  13. Saya ader jumpa kucing persian hitam... di tepi jalan.. kesian... tapi dia sedang sakit... saya bawak balik ... sementara nie saya jaga... saya ader advertise kt petfinder kot2 ader saper kehilangan kucing dgn harapan tuan empunya col saya.. x tahu nk wat cmner.. nk jaga... saya takut x mampu... sbb kdg2 outstation...

    ReplyDelete
  14. Saper2 berminat dan minta tlg bag pendapat dan cadangan... x tahu nk wat aper..boleh hubungi saya 011 2883 2642

    ReplyDelete
  15. Saya ader jumpa kucing persian hitam... di tepi jalan.. kesian... tapi dia sedang sakit... saya bawak balik ... sementara nie saya jaga... saya ader advertise kt petfinder kot2 ader saper kehilangan kucing dgn harapan tuan empunya col saya.. x tahu nk wat cmner.. nk jaga... saya takut x mampu... sbb kdg2 outstation...

    ReplyDelete
  16. saya nk tanya jika anda tahu pusat jagaan sekitar klang

    ReplyDelete
  17. saya nk tanya jika anda tahu pusat jagaan sekitar klang

    ReplyDelete
  18. saya nk tanya jika anda tahu pusat jagaan sekitar klang

    ReplyDelete