Saturday 7 April 2012

Menunggu

Jam dah pukul 5.15ptg. Sakura masih di ofis menunggu tuan Faizal datang ambil. Banyak lambat hari nie, maka impian nak g gym hari nie berkubur jelah nampaknya. Tuan Faizal dah semakin sibuk dengan tugasan. Baru dia tau macama mane perasaan dan kesibukan Sakura masa di KPM. Kalau dulu selalu complain yang Sakura selalu balik lewat dan bawak balik keje. So sekarang, tuan Faizal pun sama. Moral of the story, once u be n P&P level, job become first in "critical situation". U can't let go your responsibility during family time. Dalam keadaan ni semua kena redha dan memahami tugas dan tanggungjawab. Bukan selalu pun, kadang-kadang jer. Faham memahami adalah senjata utama.

Bukan mudah sebenarnya menjadi P&P level di gomen yang berkait dengan technical field. Kesibukan sentiasa mendatang tanpa dirancang. Tiada istilah berehat (ada tp pandai-pandai susun la yer) sebab kita ada dateline yang kena dikejar. Contohnya bila KSU announce yang satu klinik akan dibuka Jun, jadi bermula bulan Mac dah kena buat sebutharga, then kena cari kontraktor yang berminat, kontraktor masuk harga, buat penilaian kontraktor dan sebutharga, masuk Comittee sebutharga , kemudian baru boleh award kontraktor. Banyak step perolehan yang kena dipatuhi. Ia bukan semudah hari nie announce esok dah boleh award kontraktor. Ramai yang tak paham kenapa urusan kerajaan nie lambat.



Faham memahami dan bertolak ansur adalah kunci dalam kehidupan berkeluarga bagi pasangan yang berkerjaya. Tak kira private atau goverment semuanya diberikan tanggungjawab yang perlu digalas.Sebab dengan tugas dan tanggungjawab nielah, kita mendapat bayaran@gaji kepada kerja yang dibuat.

No comments:

Post a Comment