Tuesday 31 January 2012

Ketua UPSM

Hari nie adalah hari terakhir Ketua UPSM, Ir Su Faizah Sukor berada di sini. Sedih sebab harinya telah menjelma. Lepas nie Ketua UPSM yang baru adalah En Imran Pilus. Pn Su akan berkhidmat di Senggara Melaka. Kiranya balik berkhidmat kat negeri sendiri.


 Bagi Sakura Puan Su adalah seorang ketua yang mempunyai strategik perancangan yang sangat baik. Almaklumlah Puan Su nie ada Master Management dari INTAN. Sangat bertuah Sakura dapat mengenali dan belajar bekerja bersama Pn Su. Puan Su lah yang menjadi inspirasi Sakura untuk sambung belajar Pengurusan di INTAN. Insa'allah, Sakura akan mengikuti program pengurusan tak lama lagi tapi masanya tak tahu lagi.  Memang cadangan asal tahun nie, tapi byk pulak planning yang dah dibuat.

Apa yang menarik tentang Puan Su nie ,walaupun orang lain merasakan Puan Su nie garang tapi bagi Sakura Puan Su taklah garang. Garang Puan Su tue sebab malas, lembap dan tak berfikir bila buat keje. Sepanjang Sakura kerja dengan Puan Su, x d pun Puan Su garang dengan Sakura. Syaratnya senang jer, bila diarahkan kerja dilaksanakan, mesti buat dan disiapkan dengan segera, tapi kalau x dapat siapkan dalam masa yang ditetapkan, mohonlah EOT dan segera hantar bila dah siap. Puan Su nie seorang yang good listener dan sangat pandai bermanis muka dengan orang dia tak suka. Jadi, peringatan buat Sakura, sila amalkan perangai untuk kebahagian pekerjaanmu.

Semalam UPSM buat farewal party untuk puan dan Firdaus juga. Kali nie x buat kat office tapi kat Restoran Puteri kat Damansara. Restoran nie milik pelakon Rubiah Suparman. Makanan kat situ ok juga la dan ada juga kepelbagaiannya. Boleh dikatan sedap. Makanan yang disediakan adalah secara buffet, jadi lauk yang pelbagai dari ayam, daging, ikan, sotong, udang, siput semua ada. Rasanya pun x mendukacita. Cumanya dessert, x banyak pilihan. yang paling menarik adalah lompat tikam dan puding caramel. Beside that, Puan Akmar kita pun ada membawa kek untuk dimakan bersama. Kek tu memang sedap. Thanks yer Puan Akmar sebab sudi belikan kek.



Memori bersama ini akan Sakura ingat untuk selamanya. Buat Puan Su, semoga gembira ditempat baru ye. Always keep in touch.

No comments:

Post a Comment