Friday 10 February 2012

Percutian Sehari@Sunway Lagoon - 09022012

Sejak dari Disember 2011 yang lalu Sakura memang x berjalan kemana-mana kerana tuan Faizal yang masih belum pulih dari pembedahan. Jadi semalam, planning percutian pertama untuk 2012 telah pun dilaksanakan. Percutiannya hanya ke Sunway Lagoon sahaja, hanya untuk sehari sahaja. Setelah sekian kalinya, ini first time pergi, sebelum nie pernah suarakan kepada tuan Faizal, tapi ditangguh nak g sebab katanya x best g berdua jer. Entah macam mane hari tue , tercerita dengan Mimi dengan Hanif (kawan tuan Faizal). Maka terus je pilih 9.2.2012 utk g Sunway Lagoon dan amik pakej 5 park.

Waktu beroperasi adalah 11pg, cuaca panas tapi x terik sangat. Tiket dapat RM 60 (kalau x RM75) sebab kawan mira ada keje kat situ (guna staff rate). Makanan dan minuman x boleh bawak masuk, kt kaunter lagi dah kena checking. Tapi Sakura bawak air masak isi dalam botol  lepas jer dr check. Kita orang guna pintu masuk yang dekat hotel, jadi terus jelah lalu kat water park dan baru naik ke Amusement park. Nasibla ada escalator. Jenuh wei nak mendaki ke Amusement Park. Kita org pun siap dah tukar baju kat Water Park dan sewa loker untuk simpan beg. Disyorkan agar gunakan enterence dekat Sunway Pyramid, sebab kt situ akan lalu Amusement Park baru turun ke Water park

kt Amusement Park
Mira dan adam kt Amusement Park

tengah tunggu Mira dengan Adam


Berehat sebentar, Roller Coster kt belakang 2 x dpt naik sebab tgh maitenance




enterence scream park

antara yang berani nk masuk scream park

kat kandang rimau

tiger berehat di tengah hari

depan tiger tue ada tiger cafe

tomhawk

hanya Tuan Faizal dan Mimi jer yang berani, Sakura tengok kt bwh jelah

standby utk berlepas

Untuk pertama kalinya Sakura naik roller coster, luruh jantung.

nie lebih kurang tomhawk jer tp x la pusing sampai 360 darjah

bear makan kelapa

berehat depan bear





memerang

ape da nama haiwan nie

akhirnya nampak juga kepala ular nie


posing time

Best jugak main nie, rasa macam nak terlepas tangan pun ada gak


sewa RM 15 + deposit RM 15

ada aktiviti Bugy jumping



nice gazebo

tuan Faizal main tube

Adam dah puas main air

kelaparan, time nie dah pukul 4ptg pun

Licin

main kat sini best, sebab ada ombak lagi

pemandangan ke Sunway Pyramid

semua menantikan tong air tue melimpah

Since g hari bekerja, jadi nak g main mane2 pun x payah beratur panjang. Best juga. Kt dalam pun disediakan tempat persalinan dengan surau. Memang sangat memudahkan dan x perlu menunggu kerana kesesakan. Memang semalam main air sampai puas. Next time boleh g lagi, tapi x payah amik sampai 5 park (sebab x g pun scream park dgn extreem park), ambil 3 park (amusement park, wild park dengan water park) pun dah cukup. Tapi g water park pun dah seronok pun. Keluar dari Sunway Lagoon pukul 6.30 petang.

No comments:

Post a Comment