Tuesday 17 December 2013

Cabaran Hujung Tahun

Minggu sibuk dengan assignment dengan nak Exzam. Ape? Exzam? Cepatnya masa berlalu dan dah setahun menjalani hidup sebagai pelajar hujung minggu. Fasa pertengahan bakal menjelma dengan banyak lagi cabaran yang perlu ditempuhi. Cabaran yang mendatang yang mendewasakan dan mematangkan perjalanan hidup. Diam x diam juga dah nak berahir tempoh 2013 yang tinggal beberapa hari lagi. Kalau di awal tahun sibuk merancang, diakhir tahun kena la semak tahap mana pencapaian 2013. X guna merancang kalau x semak. 

Kat opis kalau hujung tahun nie sibuk gak dengan semakan semula aktiviti sepanjang 2013. Dari untuk mengukur pencapaian dan juga aktiviti merekod. Selain tue perancangan tahun depan pun dah nak kena buat. Mujur bulan lepas dah buat. Selamat. Ade pencapaian yang dibuat dan rasa lega. Sekurang-kurangnya dapat meninggalkan opis dengan senang hati sebab banyak yang dah diselesaikan. Terutamanya aktivit pengesahan pegawai gred atas. X macam masa ambil alih kerja dulu. Ramai pegawai atasan yang x disahkan. Kalau dema tue x disahkan macam mana orang yang kt bawah nie nah disahkan. Cabaran dunia semua itu.

Perjalanan hidup sebagai pula banyak mengajar Sakura untuk menjadi yang terbaik dengan mengunakan potensi ke tahap yang maksima. Bersyukur sebab dipilih untuk menjalani program tajaan nie. Banyak manfaat yang diperolehi dan sangat berguna untuk kemajuan diri sendiri dan dapat dijadikan alat untuk menyerlahkan potensi jabatan dan diri sendiri juga. 

Hujung tahun x d aktiviti cuti-cuti macam orang lain sebab memasing sibuk dengan hal sendiri. So awal tahun la lepas exzam untuk memulakan akviti percutian. Tue pun kalau ade bajet. Semenjak projek rumah nie, bajet bercuti kena disalurkan ke projek rumah. Sakura x kisah pun sebab Rumah ku Syurga Ku. Bagi selesa rumah dulu baru keperluan lain ok.

Pinjam Mr. Google

No comments:

Post a Comment