Friday 1 February 2013

Tips Beli Rumah : Part 11

Alhamdulillah, dah setel urusan utk rumah Damansara. Cek kedua dah keluar (cek utk owner rumah). Bila cek kedua dah keluar. Kunci dah boleh dapat (tapi Sakura dah dapat kunci pun). Kalau kita markup, duit tue kita akan dapat masa cek kedua nie. Duit tue kita akan dapat tru lawyer S&P.

Tapi sebelum tue lawyer S&P akan pastikan bil semua x d hutang, cukai tanah dan cukai pintu owner dah bayar dan ape2 bil tertunggak setel berbayar oleh owner. Bila air dah ade, projek rumah Damansara akan memulakan kerja la dalam beberapa hari nie. Dah terbayang-bayang duit yang mengalir (habis lagi bonus utk rumah).Lawyer bank pun tadi pun dah call bagitau yang dia dah nak close fail dah lepas semua selesai. Semuanya berjalan dengan lancar. X kisahlah walaupun rumah tue low cost, tapi prosesnya amat memuaskan hati.  Tapi yang x puas hati dengan penjual rumah jer. Nasihat Sakura, x payah baik hati sangat kat penjual terdesak. Kata-kata manis jer "Nanti dapat duit saya bayar". Kita nie lembut hati sebab nak cepat selesai, tapi bila dah dapat duit, hutang dengan kita buat x reti. X p hutang tetap hutang. X d ku nak halalkan wei (sebabnya bukan 10, 20 hinggit)

Nie masih menunggu untuk kunci rumah LP. Masih ding dong dan yang pasti Sakura yang tingtong kat sini. X kan nak buat amukan macam rumah Laguna kot (amukan sebab kena caj lambat bayar oleh developer).


No comments:

Post a Comment