Friday 13 July 2012

Parlimen

Ke jakunan sekejap sebab dapat bertugas kt Parlimen semalam (menjadi petugas Dewan Negara). Tima kasih la kat Masila (my fren) yang bagi peluang merasa bertugas di Parlimen. Hehehe...first time masuk Parlimen. 

Menjadi petugas nie, aktivitinya dengar ape yang Ahli Dewan Negara bincangkan dan catatkan soalan yang ditanya oleh Ahli Dewan untuk Kementerian kita. Mujur cuma ada soalan lisan bukan perbahasan rang undang-undang. Kalau x jenuh wei menulis kalau ada perbahasan rang undang-undang. 

Yang kelakar semalam sebab salah tempat, Dewan bersidang kat banggunan baru. Yang Sakura g kt bangunan lama. Patutla pelik semacam, dah dekat pukul 10 tapi x d orang. Berpeluh gak turun naik tangga g bangunan baru dan cari tempat baru. Setiap petugas ada tempat duduk khas untuk kementerian. X boleh silap masuk pintu dan duduk tempat orang lain. Tapi sebenarnya x masuk dewan boleh jer, duduk kat bilik khas kementerian atau kat lobi jer dengar perbahasan. Tapi disebabkan first time, nak rasa gak feeling Dewan Negara macam mane dan tunduk hormat pada Yang diPertua Dewan

Walau apepun pengalaman nie menarik dan belajar benda baru. Kat dalam dewan x boleh amik gambar dan Sakura lupa nak amik gambar bilik khas Kementerian. 




lawa signnage

dapat kupon mkm pagi, tgh, petang


No comments:

Post a Comment