Saturday 3 March 2012

BlackOUT



Blanckout di Putrajaya Presint 18!. Kejadian berlaku pada malam tadi dengan Sakura keseorangan dirumah. Mulanya lampu kt dapur liplap dan terus bergelap hitam pekat. Alamak! Dah la telefon ada kt atas iron board.. Meraba-raba juga la g mencari. Mujurlah ada kt situ senang nk cari. Klu letak kt bilik atau depan tv, jenuh nak meraba kt mane. Dah la tgh memasak (cadangan nk belanja oficemate spagethi). Tapi dah nak siap pun. Perkakas masak pun dah siap basuh juga. Jadi x lah teruk sangat. The best part, Tuan Faizal g keluar isi minyak dan g klinik, masa cal tanya dia kt mane? tuan Faizal dah kt jambatan presint 9. Ok juga la, x lah lama sangat menunggu teman.


Nie adalah kejadian kedua dalam tempoh 5tahun di Putrajaya. Kiranya ini yang sekejap jer dah ada letrik balik. Yang first dulu masa kt umah 18R13. Yang tue pun bernasib baik gak sebab lewat sikit sampai rumah (balik keje petang). Klu x mesti dah terperangkap dalam lif la. Sesape yang terperangkap tue, terpaksa tunggu bomba datang untuk buka lif. Yang tue terseksa juga sebab parking kt basement P1 tapi rumah tingkat 2. Dengar macam dekat kan, tapi kena daki 3 tingkat tau. Tak lah tinggi mane pun nak banding sesape yang tinggal tingkat 18.

So lepas nie kena pastikan ada lilin kt dapur. Supaya x lah menyusah nak menyelongkar kotak. Almaklumlah masa pindah rumah P18D, byk barang yang x keluar dan duduk dlm kotak lagi.   Niatnya supaya senang nanti nak pindah lagi.


No comments:

Post a Comment