Wednesday 17 September 2014

Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta

Tema hari merdeka 2014. X kisahla sambutannya dah berakhir. Sakura tetap nak meluahkan rasa dihati ini. Ade kesyahduan dihati Sakura dgn tema ni sbbnya ia seperti seperti bertanya ape yg telah Sakura sumbangkan pada negara. Satu persoalan yang besar yang menuntut jawapan jujur dari Sakura. 

Secara jujur ia buat Sakura bertanya ape yg Sakura dah untuk Malaysia. Jom berfikir sebentar ape yg Sakura balas dari keselesaan dan kesenanggan yg diperolehi.
1. Dpt peluang belajar dgn sempurna, selesa dan diberi bantuan dlm bentuk buku teks atau baucar buku. Balasannya Sakura akan pastikan dapat mencapai yang paling cemerlang dlm pelajaran.
2. Mendapat peluang perkerjaan dalam sektor kerajaan. Berusaha untuk memastikan keputusan yg dibuat adalah berkepentingan kerajaan (bukan politik yer)
3. Boleh memiliki harta dengan itu Sakura berusaha untuk mengumpul duit untuk memiliki harta yang diingini.
4. Bebas untuk bergerak kemana sahaja. Sakura akan pastikan yang tempat dituju tu bukan tempat yang menyalahi undang2
5. Bebas untuk menyuarakan pendapat jadi Sakura akan pastikan ia bukan pendapat yg berunsur fitnah, propaganda dll yg boleh menjadikan Sakura agen fitnah.
6. Kebebasan beragama dan Islam sebagai agama rasmi. Sakura bebas untuk mencari ilmu agama Islam untuk bekalan hari esok.

Sakura sayang Malaysia. Tanah tumpah darah tercinta.

No comments:

Post a Comment