Tuesday 23 September 2014

Bocor Lagi

Semalam diumumkan yang kertas math dan bahasa tamil untuk UPSR bocor. Semua sekali kertas yang bocor untuk UPSR ada 4 subjek. Kesian kat calon. Sepatutnya dah boleh lupakan peperiksaan. Masih lagi kena hadapi untuk kali kedua. Mesti rasa 'down' bebudak tue. Orang lain hadap sekali jer. Dema kena 2 kali hadap. Bersabar dan bertabah la anak-anak. Moga peluang kali kedua nie kamu akan lebih berhati2 masa menjawab dan keputusan yang bakal diperolehi adalah yang cemerlang

Angkara orang dewasa (mak pak, guru besar, guru) anda menjadi mangsa keadaan. Demi menjaga nama dan prestasi orang dewasa, kamu menjadi petunjuk kepaa kecemerlangan. Ni betul2  sapi punya susu lembu dapat nama. Stress menjadi anak zaman sekarang. X d kebebasan untuk meneroka dan menjelajah. Semuanya kena 'perfect'.

Dah ade beberapa individu yang ditangkap semenjak kertas math bocor sampai ke hari. Harapnya semuanya akan mendapat balasan dan memberi pengajaran buat yang lain juga. Bila dah jadi macam nie, pastinya ade perubahan dan rombakan yang akan berlaku. Semuanya akan buka mata harapnya betapa yang anak2 nie stress dengan keinginan orang dewasa yang mengejar nama dan pujian.

Bertabah la wahai calon UPSR untuk kamu hadapinya buat kali kedua.

No comments:

Post a Comment