Saturday 10 December 2011

Makan-makan Di Melaka

Seperti selalulah, kalau g ke sesuatu tempat mesti kita cari makanan yang sedap dan unik yang x d di tempat kita. Sebab tulah orang Malaysia nie boleh dikelaskan orang yang akan meninggal sebab makan. Semasa ada kt negeri bersejarah nie, My lovely bos Pn Ir Su Faizah telah membawa Sakura dan rakan yang lain (yg sudi ikutla) g makan-makan di Melaka.

Memandangkan hari Rabu pagi agak relax kerana sesi pengemaskinian maklumat perjawatan yang dah siap. Maka pagi 2 diisytiharkan hari Free & Easy. Maka Puan Su pun ajak la g makan pagi kt town. Perjalanan agak lama juga dan mungkin dekat 1 jam kot (Sakura x tgk jam pun g pukul berapa dan pukul berapa sampai kt tempat makan). Maka, perut yang berkeroncong memang x keruan. Tempat yang kami tuju adalah D' Perigi Inn. Tempat nie sediakan makanan bihun sup, mee sup dan kuehtiaw sup selain rojak ayam dan makan biasa yang lain. Untuk air yang istimewa pulak ada laicikang. Sangat memuaskan hati dan lari dari makanan hotel. So next time, Sakura akan datang makan kt sini. Tempat nie along d way nak g Bukit Cina.
Bihun sup dan air mata kucing suam jadi pilihan

Rojak ayam (ada ayam, tempe tauhu, salad dan timun)
Untuk kenikmatan ikan bakar pulak, Pn Su mengajak g makan d Alai pada Khamis malam. Nama kedai, Sakura x berapa ingat. So berduyun la kami dengan 3 kereta g kesana. Yang nie, mmg sahih 1 jam nak sampai. Mujur la Pn Su nie pelanggan tetap , jadi masa on d way, Pn Su dah telefon tokey kedai. Antara menunya ketam berlada, ikan siakap bakar bercili, ikan siakap stim, udang mentega dan nasi pulak nasi lemak. Mmg thumb up tempat nie. Tercapai juga Sakura nak makan ketam since x dapat makan kt hotel.


Posing semasa menunggu puteri-puteri turun

Posing juga

Makanan dah terhidang semasa sampai

Posing sebelum makan

meja yang begitu teratur dan sopan

ketam bercili

ikan siakap bakar dan pari bakar

huhuhuhuh

Aksi selepas makan

fuyoooo ........

posing lepas makan

posing lepas makan

posing lepas makan

posing lepas makan

pinggan sape lah nie????

pinggan sapelah nie?????


Kepada rakan-rakan yang lain, jangan lupa nak mencuba makanan yang Sakura cadangkan semasa korang berada di Melaka yer

No comments:

Post a Comment